23 Kasım 2010 Salı

Kemik Çatlaklarına Karşı İlk Yardım

Kemiklerde oluşan çatlaklar acil tıbbi yardım gerektirir. Kemiklerde oluşan çatlaklar büyük bir travmanın veya sakatlanmanın sonucunda oluşabilir ve bu gibi durumlarda yaralının acil tedaviye ihtiyacı vardır.

Eğer yaralı;

1-Size cevap vermiyorsa, hareket etmiyorsa ve nefes almıyorsa,

2-Ağır bir kanama söz konusu ise,

3-Travma söz konusu olan bölgeye uygulana hafif bir basınç ağrıya neden oluyorsa,

4-Eklemlerde sakatlanma varsa,

5-Kemik deriyi deldiyse,

6-Yaralının boynunsa veya başında kırık olduğundan şüpheleniyorsanız mutlaka 112 acil servise haber verin ve yardım isteyin.

Acil yardım gelene kadar yaralıyı kesinlikle yerinden kıpırdatmayın ve aşağıdaki adımları takip edin.

1-Kanama varsa yaralı bölgeye temiz bir bezle baskı uygulayarak kanamayı durdurmaya çalışın.

2-Yaralı bölgeyi sabit hale getirin ve yaralıyı kıpırdatmamaya dikkat edin.

3-Acil yardım gelene kadar yaralının ağrılarını dindirmek için şiş bölgelere soğuk kompres uygulayın.

4-Yaralının şoka girmesini önlemek için yaralının başını vücudundan alçak bir yerde ve ayaklarını kalp hizasının üzerinde tutun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder